Hvad børn dog siger

Når man dør, kommer man til Paris.   (Line 6 år).
Det er typisk Gud at være god.   (Julie 6 år).
Gud kommer egentlig fra Gudhjem.   (Henrik 5 år).
Gud er en blød mand. Han er næsten gennemsigtig.   (Kate 6 år).
Det er Gud, der ejer solen. Han slår den fra om natten for at spare på strømmen.   (Nicoline 5 år).
Guds mor hedder Gudmor. Hun er mor til alle hans børnebørn: Moses, Jesus og Julemanden.   (Henrik 7 år).
At være engel er typisk kvindearbejde.   (Anna 9 år).
Drenge ligner ikke engle. Ikke engang når de smiler.   (Cornelia 7 år).
I Paradiset bruger de nogle grønne duske i stedet for underbukser.   (Therese 7 år).
Jeg tror, det var en, der hed Mogens, som lavede de ti bud.   (Karin 7 år).
Jesus gik bare forbi et kors, og så blev han pludselig slået med en kæp og naglet fast imod sin vilje. Så korsede han sig.   (Halvor 6 år).
Nogle kastede sten på hans grav. Derfor stod Jesus op og blev jøde. Og så blev der stor opstandelse.   (Sofie 9 år).
Præsten klæder sig ofte i Adams pragt. Han læser fra Bibelen og synger Ære være Gud i øjet.   (Kristine 9 år).
En discipel er en slags æsel.   (Rune 6 år).
Jeg har spist en discipel engang, men den smagte ikke særlig godt.   (Sophie 7 år).
Menigheden er dem, der holder med præsten.   (Mie 8 år).
Hvis man lægger sig på knæ oppe ved hegnet ind til præsten, får man hundekiks.   (Frida 6 år).
De børn, der skal døbes, skal have en lang kjole på, selv om de er drenge. De er for små til at grine af det.   (Johnny 5 år).
Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og begravelse.   (Christoffer 8 år).
Og der findes to slags engle: Almindelige engle og skytsengle. Skytsengle er skudt ud af kanoner. Dem er der lidt mere fart på. Og så er de ofte lidt mere stive i håret.   (Anne Sophie 6 år).
Jeg har en hund, som tror på Gud.   (Ida 5 år).
Når nogen dør, bliver de lagt ned i jorden, og så siger præsten: Af jord er du kommet, og der skal du blive. Så tømmer han en spand jord i hovedet på dig  . (Hans Petter 9 år).
Man kan blive frelst eller totalfrelst; det kommer an på, hvad man gider.?   (Ingrid Marie 8 år).