Ja, nu er det ganske vist....
En ny præst er på vej til Egernsund og alle i menighedsrådet er glade for valget. Vi håber at rigtig mange vil deltage i Ordinationen i Haderslev Domkirke den 14. juni kl. 17,00 (der er gratis bustransport, men herom mere senere)
Samtidig håber vi også at rigtig mange vil komme til indsættelsen den 16. juni kl. 14,00 og hilse på vores nye præst.

Vi har bedt Maya om at fortælle lidt om sig selv og I kan se hendes hilsen samt lidt om hende selv nedenfor.

Kære alle sammen,

Mit navn er Maya Ravn, jeg er 35 år gammel, og er så heldig fra den 15. juni at være blevet kaldet til at være jeres sognepræst. Jeg er nyuddannet præst fra Århus universitet og blev færdig på pastoralseminariet den 15. juni 2012.
Egernsund er mit første embede og jeg kan slet ikke vente med at komme i gang med at være jeres præst.

Mens jeg gik arbejdsløs brugte jeg tid på at være frivillig konfirmand og mini konfirmand underviser samt medvirkende til baby salmesang i Skanderborg, en opgave som har givet mig utroligt mange gode oplevelser og grin sammen med konfirmanderne. F.eks. lavede vi ikoner sammen, som vi så udstillede i kirken, da de unge skulle konfirmeres, sådan at de unge også selv kunne sætte deres eget præg på kirken den dag.

En anden ting, der står mit hjerte meget nær, er min glæde ved ældrearbejdet i sognet. Jeg nyder at tage ud og besøge og snakke med de ældre og høre deres historier, og lære af deres livserfaring. Glæden ved ældre arbejdet er også noget jeg har taget med mig fra min tidligere uddannelse som pædagog, hvor jeg blandt andet nød at være med til at skabe det, der hedder ”reminicens stuer”, dvs. stuer som man indretter som tro kopier fra en bestemt tidsalder f.eks. 40’erne, sådan at lugte, farver og møbler er med til at vække en samtale om ellers glemte emner. En utrolig berigende oplevelse, der også med fordel kan genskabes i en ældre gudstjeneste. Privat er jeg på 11. år gift med Marlon Rottenberg, og pt. bor vi i Skanderborg; vi glæder os meget til senere på året at kunne flytte ind i præstegården i Egernsund. Marlon er 39 år gammel og er ansat ved Vestas i Århus, men han arbejder hjemmefra fra et hjemmearbejdskontor og vil i fremtiden nøjes med kun at køre til Århus en eller to gange om ugen.

Det har været en fantastisk oplevelse at blive kaldet til at komme og være sognepræst for jer. Hele oplevelsen har været fyldt med smil, varme og gode grin. Vi glæder os utrolig meget til at flytte ned til jer og lære jer alle sammen bedre at kende, og nyde den smukke natur. Min indsættelse i Egernsund kirke vil finde sted søndag den 16. juni klokken 14.00, og I skal alle være hjerteligt velkomne til at kigge forbi og hilse på, og bagefter få en kop kaffe i præstegården.

Kærlig hilsen Maya Ravn