Præsteansættelse

Menighedsrådet er i gang med ansættelsesproceduren omkring den opslåede præstestilling. Hvem vores nye præst bliver afgøres den 13. maj hvor der er afsluttende møde med Biskop og Provst. Vi glæder os rigtig meget til at sige velkommen til vores nye præst. Hvornår indsættelsen vil ske i Egernsund Kirke bekendtgøres senere.

Kirken

Kirken er blevet gjort hovedren og vinduerne er blevet pudset både indvendigt, udvendigt imellem glaslagene og er blevet rigtig flotte. Samtidig er udenomsarealerne blevet gjort pæne så alt fremstår flot til konfirmationen på søndag.

Kirkegården

Menighedsrådet er i færd med at udarbejde arbejdsplaner for alle elementer på kirkegården, så den altid vil fremstå pæn og flot vedligeholdt og være et besøg værd.  Vi er i gang med at få et samarbejde op at stå med Gråsten om at låne større redskaber bl.a. en løvsuger til at fjerne visne blade i hække og på plænearealer. Samtidig er personalet også gået i gang med at få lagt grus på stierne og stikke kanter af plænerne. Der er også blevet sået græs på skovkirkegården. Så forårsarbejdet er også godt i gang her. Endvidere er vi også i gang med at udarbejde planer og ønsker til den sidste del af renoveringen af resten af kirkegården.

Præstegården

Præstegården er stadigvæk udlejet. Dog kan der ske ændringer i dette forhold såfremt den nyansatte præst ønsker at bo i præstegården. Der er dog mange ting der skal på plads inden da. Præstestillingen er jo som alle ved ikke på ”fuld tid” og her kan udgiften til huslejen i præstegården jo spille ind. Vi er dog ikke i tvivl om at vores ønske er at vores præst skal bo i området og helst i præstegården, men tingene er som sagt langt fra afklaret. Udlejer er dog indforstået med at der kan ske ændringer efter at vores nye præst er ansat.

Har I spørgsmål, gode råd eller bare vil have en sludder, så ring endelig.

Margit Kristensen